Skip to main content
ajankohtaistaetusivu

Tutkitusti tyytyväiset asiakkaat

By 25.3.2021maaliskuu 30th, 2021No Comments

Kotimainen, ratkaisuhakuinen ja palvelualtis – Sellainen on asiakkaidemme mielestä Unique Home. Sellainen me myös haluamme olla. Siksi meille on tärkeää tietää, miten olemme tavoitteessamme onnistuneet. 

Tutkimus

Tradenomiopiskelija Joakim Schrey toteutti meille loppuvuodesta 2020 opinnäytetyönään asiakastyytyväisyyskyselyn, johon saimme ilahduttavat 96 vastausta. Osallistujien joukossa oli sekä meiltä vuoden aikana ostaneita asiakkaita että heitä, jotka olivat asioineet meillä mutta päätyneet lopulta toiseen kalustetoimittajaan. Kummankin ryhmän vastaukset olivat arvokkaita, kun halusimme tietää, missä olemme jo hyviä ja missä meidän pitäisi vielä skarpata.

Ostopäätös

Asiakaskuntamme koostuu sekä kuluttajista että yrityksistä, kuten pk-rakennusliikkeistä. Toimimme pääasiassa Turun talousalueella, sillä meille on tärkeää kohdata asiakkaat kasvokkain. Missiomme on tarjota asiakkaalle se paikallinen ja mittavapaa vaihtoehto kodin kalustamiseen.

Oikeilla jäljillä selvästi olemme, sillä kyselyn perusteella asiakkaidemme positiiviseen ostopäätökseen vaikuttivat eniten tarjottu ratkaisu, ammattitaitoinen myyjä sekä paikallisuus. Ketjuihin kuulumattomuus on omastakin mielestämme valttimme, joka antaa meille vapautta ja mahdollistaa ketteryyden kaikessa toiminnassamme. Avoimissa vastauksissa oli positiiviseen ostopäätökseen liittyvinä seikkoina oli mainittu myös joustavuus toteutuksen suhteen, sain juuri mitä halusin, sekä hinta-laatusuhde.

Mielikuvasta toteutukseen

Asiakkaamme ovat tutkimuksen perusteella olleet hyvin tyytyväisiä myyjiemme ammattitaitoon, ratkaisuihin sekä kykyyn kuunnella ja ymmärtää asiakasta. Kaikissa myyjiin liittyvissä kysymyksissä vastausten keskiarvo oli yli 4,5/5! Yhtä hienoihin arvosanoihin päästiin myös, kun vastaajia pyydettiin vertaamaan antamaamme lupausta toteutukseen ja ratkaisua odotuksiin. Toteutamme siis sen, mitä lupaamme.

Asennuspalvelu

Unique Homen omaa asennuspalvelua hyödyntäneet asiakkaat, eli noin puolet vastaajista, ohjattiin vastaamaan myös asennusaiheisiin kysymyksiin. Remonttiin liittyy aina väkisinkin monia muuttuvia tekijöitä, ja harvassa ovat ne projektit, joista selvitään ilman ainuttakaan yllätystä. Miten pitää koko paketti kasassa ja aikatauluttaa oikeat henkilöt työmaalle juuri oikeaan aikaan ilman että seuraava työvaihe viivästyy? Tämä vaatii ammattitaitoa, ja asentajiltamme sitä löytyy kiitettävästi. Erityisen tyytyväisiä vastaajat olivat tekijätiimiltämme saamaansa asiakaspalveluun sekä Unique Home -kalusteiden laatuun.

Suositukset

Yli puolet kyselymme vastaajista kertoi päätyneensä asioimaan meillä suositusten kautta. Mikä sitten oli heidän oma fiiliksensä asioinnin jälkeen? Aikovatko he suositella Unique Homea tutuilleen? Vastausten perusteella kyllä, keskiarvolla 4,52 / 5.

Kiitos teille, mahtavat asiakkaamme! Tutkimustulokset olivat meille hieno 15-vuotislahja. Lupaamme tehdä jatkossakin parhaamme, jotta juuri sinä olisit tyytyväinen meihin. Vierivä kivi ei sammaloidu, joten aiomme pysyä liikkeessä.